søndag den 14. juni 2009

Den første blog...

Så har jeg endelig fået oprettet min blog.

Det hele er sådan set startet fordi jeg normalt er helt vildt ukreativ og har ti tommelfingre, men i et desperat forsøg på at finde på noget at lave når min søster og min mor er super kreative og strikker, syr og maler gik jeg i gang med at hækle, der er kun en pind, det virkede til at være overskueligt.

Og det var det da, jeg har nu både hæklet sjal, trøje, taske og alt muligt, er ligefrem blevet så god at min mor spørger mig om råd når hun begiver sig i krig med en ny opskrift.

Men nu hvor jeg har stort set alt det jeg synes er pænt på drops.com synes jeg ligesom at jeg faldt i et hul hvor der ikke var andre opskrifter på hækling at finde. Ret frustrerende da jeg jo er begyndt at finde det super afslappende at sidde med min hæklenål. Og jeg er jo som sagt ikke den mest kreative i verden, så at begynde at opfinde opskrifter var lige at overdrive.

Men nu har jeg så fundet en rigtig god side på engelsk http://www.crochetpatterncentral.com/index.php
der er opskrifter på alt mellem himmel og jord, men som sagt er det hele jo på engelsk, så jeg satte mig til at studere hækle guiderne så jeg kan forstå de engelske forkortelser.
Indtil videre går det meget godt, jeg har fået lavet et par ting fra engelske opskrifter.

Så jeg synes selvfølgelig at andre skal have mulighed for at lave dem også, så når jeg får lov af forfatterne af opskrifterne vil jeg uploade opskrifterne til fri afbenyttelse.

Så har du fundet en opskrift på engelsk, men har ikke lige overskud til at skulle sætte dig ind i de engelske forkortelser, så er du velkommen til at sende opskrift eller link til mig så skal jeg se på om jeg kan oversætte for dig.

Det var så min første blog.... Sejt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar